ANBI

Algemene gegevens

Pinkstergemeente Jozua
Zijpendaalstraat 5a
6535 PS Nijmegen
0651474163
info@pgjozua.nl
RSIN-nummer: 818825601
KvK-nummer: 09176948


Doelstelling Pinkstergemeente Jozua

De Stichting Pinkstergemeente Jozua heeft zich als doel gesteld het vervullen van de grote opdracht van Jezus Christus door er op uit te gaan en om alle volkeren te maken tot Zijn discipelen. Dit zien we onder meer geconcretiseerd in een actieve bediening onder vluchtelingen, dit in nauwe samenwerking met Stichting Gave (Harderwijk). Als lid van de VPE verwijzen wij ook naar de doelstelling zoals weer gegeven in het beleidsplan op de site: http://www.vpe.nl/go/anbi/beleidsplan/

Giften en ANBI
De Stichting Pinkstergemeente Jozua te Nijmegen staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel voor Centraal Gelderland onder nummer: 09176948. Giften kunnen gestort worden op rekeningnummer: IBAN: NL94RABO0114399484; BIC: RABONL24 t.n.v. Pinkstergemeente Jozua Nijmegen. Giften zijn fiscaal aftrekbaar. Wij maken als gemeente gebruik van de ANBI-groepsbeschikking via de VPE (Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten te Driebergen.) Zie deze link.


De hoofdlijnen van ons beleidsplan

Als lid van de VPE verwijzen wij naar de het beleidsplan zoals weer gegeven op de site: http://www.vpe.nl/go/anbi/beleidsplan/


Beloningsbeleid

Het statutair bestuur bestaat uit 3 leden, waaronder een voorzitter, secretaris en penningmeester. Bestuurders kunnen bezoldigd zijn, maar ontvangen geen beloning voor hun bestuurlijke taken.


Actueel verslag van activiteiten

De gemeente houdt wekelijks samenkomsten waarbij de verkondiging van het evangelie vanuit de Bijbel centraal staat. Daarnaast worden er doopdiensten gehouden en viert de gemeente het Heilig Avondmaal. Bekijk onze website voor meer informatie.


Financiele verantwoording


De verwachte bestedingen (begroting) sluiten als regel nauw aan bij de jaarcijfers over de voorgaande jaren. De gemeente vertoont een grote mate van continuïteit: de voorgangers, oudsten of andere werkers verrichten hun werkzaamheden, diensten worden gehouden en ook andere kerkelijke activiteiten vinden plaats. In de kolom begroting in het overzicht is dit cijfermatig in beeld gebracht.

Baten Begroting 2016 Werkelijk 2016 Werkelijk 2015 Werkelijk 2014
1. Opbrengsten uit bezittingen

200

273

258

485
2. Bijdragen gemeenteleden

72.925

67.306

92.985

58.741
3. Subsidies en overige bijdragen van derden

-

-

-

-
Totaal baten

73.125

67.579

93.243

59.226
 
Lasten
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers)

25.050

21.070

24.696

26.238
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk

3.100

3.509

2.508

4.419
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk

1.300

1.689

1.162

1.511
7. Lasten kerkelijke gebouwen

23.000

22.094

21.058

20.954
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen

16.015

16.900

18.013

15.307
9. Lasten beheer en administratie

3.600

1.082

1.824

1.765
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen

1.060

2.672

2.295

2.128
Totaal lasten

73.125

69.016

71.556

72.322
 
Resultaat (baten - lasten)

-

-1.437

21.687

-13.096

Toelichting

ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc. 
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt 
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen 
ad 5 Kosten rondom de eredienst, zondagschool en jongerengroepen 
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten 

ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc 
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc