Pinkstergemeente Jozua
Zijpendaalstraat 5a
6535 PS Nijmegen
0651474163
info@pgjozua.nl
RSIN-nummer: 818825601
KvK-nummer: 09176948
De Stichting Pinkstergemeente Jozua heeft zich als doel gesteld het vervullen van de grote opdracht van Jezus Christus door er op uit te gaan en om alle volkeren te maken tot Zijn discipelen. Dit zien we onder meer geconcretiseerd in een actieve bediening onder vluchtelingen, dit in nauwe samenwerking met Stichting Gave (Harderwijk). Als lid van de VPE verwijzen wij ook naar de doelstelling zoals weer gegeven in het beleidsplan op de site: http://www.vpe.nl/go/anbi/beleidsplan/
Giften en ANBI
De Stichting Pinkstergemeente Jozua te Nijmegen staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel voor Centraal Gelderland onder nummer: 09176948. Giften kunnen gestort worden op rekeningnummer: IBAN: NL94RABO0114399484; BIC: RABONL24 t.n.v. Pinkstergemeente Jozua Nijmegen. Giften zijn fiscaal aftrekbaar. Wij maken als gemeente gebruik van de ANBI-groepsbeschikking via de VPE (Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten te Driebergen.) Zie deze link.
De verwachte bestedingen (begroting) sluiten als regel nauw aan bij de jaarcijfers over de voorgaande jaren. De gemeente vertoont een grote mate van continuïteit: de voorgangers, oudsten of andere werkers verrichten hun werkzaamheden, diensten worden gehouden en ook andere kerkelijke activiteiten vinden plaats. In de kolom begroting in het overzicht is dit cijfermatig in beeld gebracht.
Baten | Begroting 2016 | Werkelijk 2016 | Werkelijk 2015 | Werkelijk 2014 |
1. Opbrengsten uit bezittingen | € 200 | € 273 | € 258 | € 485 |
2. Bijdragen gemeenteleden | € 72.925 | € 67.306 | € 92.985 | € 58.741 |
3. Subsidies en overige bijdragen van derden | € - | € - | € - | € - |
Totaal baten | € 73.125 | € 67.579 | € 93.243 | € 59.226 |
Lasten | ||||
4. Bestedingen Pastoraat (voorgangers en pastoraal werkers) | € 25.050 | € 21.070 | € 24.696 | € 26.238 |
5. Bestedingen Kerkdiensten, catechese en gemeentewerk | € 3.100 | € 3.509 | € 2.508 | € 4.419 |
6. Bijdragen aan andere organen binnen de kerk | € 1.300 | € 1.689 | € 1.162 | € 1.511 |
7. Lasten kerkelijke gebouwen | € 23.000 | € 22.094 | € 21.058 | € 20.954 |
8. Overige salarissen / onkostenvergoedingen | € 16.015 | € 16.900 | € 18.013 | € 15.307 |
9. Lasten beheer en administratie | € 3.600 | € 1.082 | € 1.824 | € 1.765 |
10. Lasten overige eigendommen en inventarissen | € 1.060 | € 2.672 | € 2.295 | € 2.128 |
Totaal lasten | € 73.125 | € 69.016 | € 71.556 | € 72.322 |
Resultaat (baten - lasten) | € - | € -1.437 | € 21.687 | € -13.096 |
Toelichting
ad 1 Verhuur eigen pand / onderverhuur / rente en beleggingsopbrengsten / verkopen boeken, etc.
ad 2 Giften / tienden / legaten / verkopen van schenkingen, etc.
ad 3 Alles wat van derden binnenkomt
ad 4 Salarissen en onkostenvergoedingen
ad 5 Kosten rondom de eredienst, zondagschool en jongerengroepen
ad 6 Bijdrage aan VPE / kerkelijke opleidingen etc.
ad 7 Huur / rente / afschrijving / onderhoud / onderhoud parkeerplaats, e.d.
ad 8 Facilitaire medewerkers / zendelingen / vrijwilligerskosten
ad 9 Kantoorkosten / bankkosten / advieskosten, etc
ad 10 Inrichting zaal samenkomst / beamerinstallatie / muziekinstrumenten / crechespullen / keukeninventaris / kantoorinventaris, etc